Als team is het geweldig om de werkzaamheden op een rijtje te hebben, zodat je met het hele team kan plannen en de werkzaamheden één voor één af kan vinken, toch? Vaak zegt elk team keihard “Ja!”, maar doen er vervolgens niks mee. Dit is ook niet zo gek, plannen met een heel team kan uitdagend zijn en is een drempel voor veel bedrijven, maar het is echt een stuk gemakkelijker dan de meesten denken. Hét hulpmiddel waar wij groot fan van zijn, is ClickUp.
Wat is ClickUp?
ClickUp haar oprichters zijn ooit in 2017 begonnen met het idee dat er teveel programma’s zijn die verschillende zaken bij kunnen houden, zowel voor desktop als mobiel. Een app voor een agenda, een app om elkaar te spreken zoals via e-mail, een app om doelen te stellen… Je snapt het plaatje: chaos. Het doel van de oprichters was om een centrale hub te maken waarin bedrijven alle zaken kunnen ondernemen, zonder de onnodige chaos die ontstaat als er gebruik wordt gemaakt van meerdere apps van meerdere softwarebedrijven. ClickUp maakt gebruik van een gebruikersvriendelijk systeem, waarbij elk team met gemak alle doelen kan stellen die zij wensen. Binnen een paar clicks kan je de planning voor een hele week instellen, berichten versturen, tijd per opdracht bijhouden en zo zijn er nog talloze voordelen. En dit is fijn, want hoe sneller dit proces verloopt, hoe meer tijd je overhoudt om de planning daadwerkelijk uit te voeren. Weg met eeuwen lang plannen, onduidelijkheden en vraagtekens… Verwelkom de toekomst.
Waarom wij werken met ClickUp
Bij Websitebezorgd werken we nu al een tijdje met ClickUp en het enige wat we er eigenlijk over kunnen zeggen, is dat we zeer tevreden zijn. Project management was nog nooit zo gemakkelijk en overzichtelijk, waardoor we meer tijd over hebben voor de belangrijke zaken; onze klanten. In een duidelijk overzicht kan ons team binnen een aantal seconden zien wat er precies gedaan moet worden, voor wie we de opdracht uitvoeren en bijvoorbeeld wanneer het af moet zijn. Hierdoor lopen we nooit meer tegen vraagtekens aan, want ClickUp geeft ons de optie om per opdracht aan te geven of iemand er mee bezig is, of het af is of zelfs wanneer er hulp nodig is. Overzichtelijker kan het niet! Daarnaast biedt ClickUp de mogelijkheid voor ons om samen te werken met onze klanten, alsof we allemaal in één team zitten. Is er bijvoorbeeld vraag naar een nieuwe landingspagina? Geen probleem, de klant kan alle wensen en eisen vermelden in ClickUp, waarna wij vanzelf een melding ontvangen. Geen mailtjes of belletjes heen en weer, maar efficiënt vermelden van wat er gedaan moet worden, simpel en snel.
Clickup automatiseren
Automations bieden de optie om je werk nog vloeiender te laten verlopen. Is een opdracht bijvoorbeeld in de planning geplaatst en is deze vervolgens uitgewerkt? Dan kan je bijvoorbeeld instellen dat de opdracht wordt doorgegeven aan een andere collega, waarna hij of zij vanzelf een melding ontvangt. ClickUp biedt meer dan 100 manieren om te automatiseren, zodat je met je team je workflow van begin tot eind in kan stellen. Ook tools die je binnen je team gebruikt kan je koppelen aan het programma. Hier komt het programma Zapier ook bij kijken, die we in een eerdere blog hebben besproken. Van Gmail tot Hubspot, elke tool waar je al fan van bent kan je gemakkelijk integreren binnen ClickUp. Het gezegde van ClickUp is “One app to replace them all” en dat kunnen we bij Websitebezorgd zeker beamen.